Jakie kondensatory do zwrotnicy?

Dodano:2022-02-22
Kategorie:Porady

Jakie kondensatory do zwrotnicy?

To pytanie słyszymy bardzo często w zapytaniach od Was. Dlatego postanowiliśmy napisać krótki poradnik w którym skupimy  się przede wszystkim na roli i typach kondensatorów powszechnie stosowanych w  zwrotnicach.

Po co kondensator w zwrotnicy?

Kondensatory mają szeroki zakres zastosowań w obwodach i systemach audio. Jednym z głównych podsystemów typowego systemu audio jest zwrotnica głośnikowa. Zadaniem zwrotnicy jest podział sygnału docierającego do kolumn na kilka węższych pasm, z których każde jest następnie odtwarzane przez odpowiedni głośnik. Używanie zwrotnic jest konieczne, ponieważ pojedynczy głośnik nie jest w stanie odtworzyć całego pasma akustycznego z zadowalającą jakością, a zasilanie głośnika częstotliwościami poza zakresem, do którego jest przystosowany, prowadzi do pogorszenia parametrów pracy głośnika lub nawet jego uszkodzenia.

W hi-endowych zestawach głośnikowych parametry zwrotnicy są równie ważne jak parametry głośników. Zwrotnice projektuje się m.in. z uwzględnieniem przesunięć fazowych i efektywności głośników czy efektu baffle-step, czyli kierunkowemu obniżeniu niskich tonów.

Kondensatory w zwrotnicy są kluczowymi komponentami w praktycznie wszystkich typach zwrotnic. Inne elementy pasywne, które są niezbędne w zwrotnicach głośnikowych, to rezystory i cewki indukcyjne. Zadaniem kondensatora w zwrotnicy w uproszczeniu jest obcinanie niższych częstotliwości. Więcej na ten temat pisaliśmy na naszym blogu: "Podstawowe elementy w zwrotnicy pasywnej".

Dobór kondensatora w zwrotnicy głośnikowej

Typy kondensatorów, które są powszechnie używane w aplikacjach audio, obejmują kondensatory elektrolityczne i foliowe MKP. Kondensatory tego typu różnią się jakością, konstrukcją i charakterystyką działania.

Zazwyczaj przy wyborze kondensatora należy wziąć pod uwagę unikalne potrzeby aplikacji audio.

Aluminiowe kondensatory elektrolityczne są podstawowymi i najtańszymi kondensatorami które są stosowane w zwrotnicach. Kondensator elektrolityczny jest rozsądnym wyborem do zastosowania w sekcji głośnika niskotonowego, jego zaletą jest również to, że jest niewielkich rozmiarów i sprawdzi się wszędzie tam, gdzie mamy ograniczoną ilość miejsca w zwrotnicy kolumny głośnikowej. Wadą natomiast jest to, że podczas pracy przy wysokim napięciu i wysokiej częstotliwości temperatura kondensatora elektrolitycznego może gwałtownie wzrosnąć. W związku z tym ważne jest, aby przy wyborze kondensatora do zwrotnicy wziąć pod uwagę charakterystykę temperaturową kondensatora. Przegrzanie skraca żywotność komponentu i obniża ogólną wydajność i jakość dźwięku.

Kondensatory foliowe MKP są stosowane w zwrotnicach audio w szerokim zakresie zastosowań. W celu uzyskania optymalnej wydajności zwrotnicy powszechnie stosuje się kondensatory foliowe o niskiej absorpcji dielektrycznej i równoważnej rezystancji szeregowej. Właściwości kondensatorów foliowych sprawiają, że są one najlepszym wyborem do zastosowań audio. Projektanci zwrotnic często używają kombinacji różnych typów kondensatorów.

Czy kondensatory mają wpływ na brzmienie?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to proste pytanie :) Na brzmienie systemu ma wpływ wiele czynników.

Równoważny schemat obwodu kondensatora
Kiedyś kondensatory były po prostu kondensatorami, a o jakości dźwięku decydował materiał dialektyczny z polipropylenem uważanym przez wielu za najlepszy ze względu na to, że kondensatory tego typu mają najmniejsze straty. Ale technologia XXI wieku przyniosła nam nowe techniki pomiarowe i spostrzeżenia i wydaje się, że jest w tym coś więcej. Możemy teraz mierzyć rzeczy, które nie były możliwe jeszcze kilka lat temu. W skrócie: mikrofonowanie to słowo kluczowe; rezonans mechaniczny, kluczowa cecha kondensatorów audio. Jest to fizyczne odkształcenie płytek kondensatora, które występuje w wyniku przechodzenia sygnału audio przez komponent, w pewnym sensie, podobnie jak w przypadku działania głośnika elektrostatycznego. Rezonans ten zależy od wielkości, kształtu, materiałów i parametrów produkcyjnych kondensatorów. Efekt ten znany jest od lat, ponieważ ma wpływ na siłę impulsową kondensatorów. Jednak efekt nigdy nie był uważany za wystarczająco znaczący, aby wpłynąć na reprodukcję dźwięku systemu hi-fi ze względu na niską energię. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć w białej księdze Clarity Cap na temat rezonansów mechanicznych wewnątrz kondensatorów. Kolejny interesujący artykuł został napisany przez Martina Collomsa w 1985 roku, w którym przetestował kilka kondensatorów pod kątem różnic w brzmieniu. Spójrz także na równoważny schemat obwodu kondensatora powyżej, to również wiele wyjaśnia. Kondensator to coś więcej niż tylko pojemność!

Poniżej przedstawimy subiektywny opis różnych kondensatorów audio oraz ich wpływ na brzmienie. Może nam dać to ogólne pojęcie o słyszalnych różnicach między kondensatorami stosowanymi w pasywnych zwrotnicach głośnikowych. Należy pamiętać że każdy system jest inny i nie zawsze nasz opis kondensatora musi się zgadzać z Twoimi odczuciami.

Im wyższa jakość systemu hi-fi, tym bardziej widoczne mogą być różnice między różnymi kondensatorami. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to który kondensator ostatecznie zagra najlepiej w danym systemie. Tak więc samo zastąpienie wszystkiego najlepszy; kondensatorem, jaki można znaleźć, zwykle nie prowadzi do optymalnych wyników. Używanie różnych kondensatorów w różnych miejscach w zwrotnicy może pomóc w osiągnięciu pożądanego charakteru dźwiękowego. To jak gotowanie, tu trochę pieprzu, tam szczypta soli itp. Postaraj się uzyskać mieszankę dźwięku, która najlepiej pasuje do Twojego systemu hi-fi, osobistego gustu i budżetu.

Wielu z Was pytało: czy drogie kondensatory są warte swojej ceny? Cóż, tylko Ty możesz odpowiedzieć na to pytanie. Może uda mi się wyjaśnić, o co mi chodzi, jeśli posłużę się analogią do samochodu. Ja jeżdżę Renault, mój sąsiad ma najnowsze BMW M8. Obydwa dowiozą Cię z punktu A do punktu B. Czy kiedykolwiek kupiłbym BMW, gdybym miał takie pieniądze do wydania na samochód? Nie. Dla mnie to nie jest tego warte. Czy wydałbym pieniądze na egzotyczne kondensatory? Tak, ale tylko jeśli uważam, że warto ;-)

A więc zaczynamy:

Jantzen Audio Cross Cap MKP 40
0VDC - 5%

Dane techniczne: „Wysokiej jakości i przystępny cenowo kondensator PP z wysokiej jakości folii, wyprodukowany i metalizowany w Finlandii. Ten kondensator jest praktycznie wolny od zniekształceń i ma neutralny profil dźwięku. Uniwersalny do wszystkich sekcji w zwrotnicach pasywnych kolumn głośnikowych. Kondensatory nawinięte są z metalizowanej (ZnAl) folii polipropylenowej posypanej proszkiem Zn co gwarantuje pewny kontakt z przewodami zaciskowymi, zalane żywicą epoksydową. Wyprowadzenia wykonane są z okrągłego ocynowanego drutu miedzianego 4N. Parametry kondensatora są związane z norma IEC 384-16, Napięcie znamionowe: 400V DC, Tolerancja pojemności: 5%, Kategoria klimatyczna: 40/85/21."

Dźwięk: Podobnie jak w przypadku wielu podstawowych kondensatorów MKP, brakuje im wyrafinowania, ale ich ogólny balans tonalny jest dość neutralny. Ze względu na bardzo dobry stosunek jakości do ceny są idealne jako podstawowe kondensatory w zwrotnicy głośnikowej oraz wszędzie tam, gdzie chcemy wymienić kondensatory elektrolityczne na lepsze jakościowo. Są również dość kompaktowe, więc mogą się przydać tam gdzie ogranicza nas miejsce.

Cross-Cap

Jantzen Audio Standard Z-Cap 400VDC - 5%

Dane techniczne: "Kondensator foliowy PP z bardzo wysokiej jakości folii wykonanej w Niemczech, metalizowany cząsteczkami aluminium i cynku. Wyposażony w wyprowadzenia wykonane z miedzi PCOCC (Pure Copper Ohno Continuous Cast Wire). Napięcie znamionowe: 400VDC, Konstrukcja nieindukcyjna, Tolerancja pojemności: +/- 5%, Współczynnik strat: 1K 0,00002, Kondensator niespolaryzowany".

Dźwięk: krok naprzód w klarowności niż Jantzen Audio Cross Cap, ale brakuje im wyrafinowania w odniesieniu do Jantzen Audio Superior Z-Cap. Po intensywnym wygrzewaniu ładnie się wygładzają. W bezpośrednim porównaniu A-B sprawiają, że Cross Cap wypycha trochę w przód środek pasma. Superior Z-Cap maluje większy i czystszy obraz. Standard Z-Cap jest dobry, jeśli szukasz kondensatora, który dobrze brzmi bez zbytniego rozjaśnienia. W porównaniu do Mundorfa EVO można powiedzieć, że Standard Z-Cap jest odrobinę bardziej neutralny, ale różnica jest niewielka. Jantzen Standard Z-Cap nie ma tak papkowatego brzmienia, jak Audyn Cap QS, a ich balans tonalny jest dość neutralny. Podkreślają trochę dźwięki i ale jest to całkiem normalne w przypadku wszystkich podstawowych kondensatorów.

Standard

Jantzen Audio Superior Z-Cap 800VDC - 2%

Dane techniczne: Podwójny kondensator z super PP z bardzo wysokiej jakości folii wykonanej w Niemczech, metalizowany cząsteczkami aluminium i cynku. Wyposażony w wyprowadzenia wykonane z miedzi PCOCC (beztlenowej). Wypełnione azotem zamiast płynu dielektrycznego, oferujące więcej folii na kondensator i eliminując ryzyko parowania Napięcie znamionowe 0,10uF - 0,33uF: 1200VDC lub 600VAC, Napięcie znamionowe 0,47uF - 22uF: 800VDC lub 425VAC, Konstrukcja nieindukcyjna, Przewody zaciskowe wykonane są z czystej miedzi Ohno Continuous Cast Wire (beztlenowy), Tolerancja pojemności: +/- 2%, Napięcie znamionowe: 800 - 1200VDC, Współczynnik strat: 1K 0,00002 10K 0,00001, Kondensator niespolaryzowany".

Dźwięk: Bardzo neutralny i spójny balans, nie wydają się niczego podkreślać w pozytywny sposób! Są nieco bardziej płaskie w prezentacji niż ich droższy brat,  Jantzen Silver Z-Cap, ale wciąż lepsze niż Clarity Cap ESA pod względem głębi i informacji przestrzennej. W bezpośrednim porównaniu z Clarity Cap ESA są mniej wysunięte do przodu w niższej górze i mają lepszą teksturę instrumentów akustycznych, takich jak np. skrzypce. Na wyższej górze są nieco wyraźniejsze niż Mundorf Supreme Silver/Gold, co zapewne tłumaczy dobrą informację przestrzenną i separację. W porównaniu do Jantzen Audio Silver Z-Cap uważam, że są bardziej muzykalne. Jantzen Audio Superior Z-Cap jest oczywistym wyborem, jeśli szukasz kondensatora, który działa dobrze we wszystkich obszarach i jest bardzo dobrze wyważony.

Superior

Jantzen Audio Silver Z-Cap 800VDC - 2%

Dane techniczne: Podwójny kondensator z super PP. Wyposażony w wyjątkowo wysokiej jakości folię wykonaną w Niemczech, metalizowany cząsteczkami aluminium i cynku. Wypełniony azotem zamiast płynu dielektrycznego, oferujący więcej folii na kondensator i eliminujący ryzyko parowania. Cynk / Aluminium metalizowany polipropylen, Napięcie znamionowe 0,10uF - 0,33uF: 1200VDC lub 600VAC, Napięcie znamionowe 0,47uF - 22uF: 800VDC lub 425VAC, Konstrukcja bezindukcyjna, Przewody zaciskowe wykonane z czystego srebra (średnica 1 mm), Tolerancja pojemności : +/- 2%, Napięcie znamionowe: 800 - 1200VDC, Współczynnik strat: 1K 0,00002 10K 0,00001, Kondensator niespolaryzowany".

Dźwięk: Bardziej przejrzysty niż Jantzen Superior Z-Cap, bardzo szczegółowy. Czasami zbyt szczegółowy, co czyni je mniej spójnymi niż Superior Z-Cap, ale może to być problem tylko w systemach, które są już po jasnej stronie neutralności. Dają pewien nacisk na wyższą górę, ale nadal są bardziej cywilizowane niż na przykład Clarity Cap ESA; mają tak zwany high-endowy styl. Obiektywnie rzecz biorąc są lepsze niż Superior Z-Cap, ale wolę Superior Z-Cap, bo to bardziej neutralna prezentacja. Myślę, że Jantzen Audio Silver Z-Cap można by nazwać audiofilskim kondensatorem, a Jantzen Audio Superior Z-Cap muzycznym kondensatorem.

Silver

Jantzen Audio Alumen Z-Cap 100VDC - 3%

Dane techniczne: Czysta folia aluminiowa z izolacją dielektryczną PP; napięcie znamionowe 100 VDC; tolerancja pojemności +/- 3% wyśrodkowana na wartości nominalnej; zakres temperatur -30C do +85C; wyjątkowo niski ESR i SEL; nieindukcyjny konstrukcja; przewody zaciskowe wykonane są z miedzi PCOCC (beztlenowej); współczynnik rozproszenia 0,0001; kondensator niespolaryzowany. Nakładki Alumen Z są wykonane ze znacznie cieńszego izolatora dielektrycznego w porównaniu do standardu rynkowego. Zastosowanie cieńszego izolatora dielektrycznego pozwala na uzyskanie kondensatorów o mniejszej pamięci" i pozwala na znacznie szybciej reagujący kondensator. Jantzen Alumen Z-Cap zapewni bardziej „neutralną” prezentację ogólnego charakteru dźwięku w niektórych konstrukcjach zwrotnic.

Dźwięk: Jantzen Audio wydaje się wiedzieć, jak produkować kondensatory. Stworzyli nowoczesny kondensator, który nie brzmi „nowocześnie”. To może być dziwny sposób na opisanie tego kondensatora, ale łączy on to, co najlepsze zarówno ze świata „nowoczesnego” jak i „vintage”. Muzyka płynie, ma płynną prezentację, a jednocześnie jest bardzo kontrastowa. Jantzen Alumen Z-Cap ma wysoką rozdzielczość w naturalny sposób, bez olśnienia, które zwykle dostaje się z niektórymi z tych „high-endowych” kondensatorów. Istnieje uzależniająca równowaga między ciepłem z jednej strony a otwartością z drugiej. Tonalnie jest to dokładne przeciwieństwo Mundorf Supreme EVO Gold Oil, który jest na podobnym, wysokim poziomie jakościowym. Mundorf MCap Supreme EVO Silver Gold jest bardzo czystym, szczegółowym i otwartym brzmieniem z dużym kontrastem, wielką głębią i mnóstwem mikro szczegółów. Jantzen Audio Alumen Z-Cap jest również otwarty i też ma duży kontrast, ale robi to z ciepłym odcieniem. Podczas gdy Mundorf może w niektórych sytuacjach uzyskać nieco smukłą stronę neutralności, Jantzen zachowuje spójność we wszystkich warunkach. Połączenie i równowaga między tymi cechami sprawia że wszystko jest na miejscu i tworzą muzykę z dużym poczuciem realizmu. Porównując Alumen Z-Cap do innych kondensatorów z folii aluminiowej, takich jak Jupiter HT BeesWax Paper, który ma podobną, przejrzystą i otwartą prezentację, ale jest też nieco bardziej zaokrąglony i miękki, bardziej „vintage”. W bezpośrednim porównaniu Alumen Z-Cap jest bardziej neutralny. W porównaniu z niezwykle neutralnym Duelund RS, Duelund zapewnia bogatsze harmoniczne podteksty, ale z nieco mniejszym blaskiem na górze. Bezpośrednie porównanie pokazuje, czym jest prawdziwa absolutna neutralność - choć aby to osiągnąć, trzeba wydać dużo więcej pieniędzy. Biorąc to pod uwagę, Jantzen Audio Alumen Z-Cap to absolutna okazja! Alumen to bardzo fajny kondensator z niezłą równowagą pomiędzy czystością, barwą i fakturą. Bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Obiektywnie rzecz biorąc Jantzen Amber są lepsze, ale kosztują dużo więcej. Jantzen Audio Alumen Z-Cap, to jeden z moich ulubionych kondensatorów!

Alumen

Jantzen Audio Amber Z-Cap 200VDC - 3%

Dane techniczne: „Amber Z-Cap to kondensator foliowy z czystej miedzi, zaprojektowany specjalnie do pasywnych zwrotnic. Amber Z-Cap opiera się na tych samych zasadach konstrukcyjnych, co nasze już docenione przez krytyków kondensatory Alumen Z-Cap. Różnice między nimi są subtelne, ale dla konesera wrażenia odsłuchowe nadal będą wyraźną poprawą ogólnego balansu tonalnego. Folia miedziana ma zauważalny pozytywny wpływ na „smak” dźwięku. Ten „smak” folii miedzianej najlepiej opisać jako jeszcze bardziej neutralne / naturalne przedstawienie wokali i instrumentów. Jest to połączone z poprawą przejrzystości i bogactwem szczegółów na jeszcze wyższym poziomie w porównaniu z metalizowanymi kondensatorami polipropylenowymi. Ultra cienka izolacja dielektryczna eliminująca efekt pamięci w kondensatorze. niskie dane ESR, SEL, indukcyjności i absorpcji dielektrycznej. Wysokiej jakości czysta folia miedziana nawinięta za pomocą wysoce wyspecjalizowanych maszyn i precyzyjnych technik. Środek kondensatora jest wzmocniony małymi stalowymi kulkami, aby dodatkowo zapewnić stabilność i kształt kondensatora. Specjalistyczna technika nawijania i ogólna jakość tego kondensatora pozwala nam zaoferować wysokiej klasy produkt z dużo mniejszymi zniekształceniami w porównaniu ze standardem rynkowym. Mogą być również używane jako sprzęgające kondensatory do wzmacniaczy tranzystorowych. Dielektryk: folia polipropylenowa; Budowa: Czterowarstwowe okrągłe przewody osiowe typu rurowego; Uzwojenie: Folia miedziana połączona z polipropylenową folią izolacyjną; Napięcie znamionowe: 200VDC / 160VAC; Elektrody: folia z czystej miedzi; Styki: Nieindukcyjna, cynkowana, natryskiwana termicznie, rozszerzona folia; Powłoka: Brązowa taśma plastikowa owinięta czarną żywicą, zamknięta w rurce z anodyzowanego aluminium w kolorze miedzi; Wyprowadzenia: czysta miedź beztlenowa pokryta cyną."

Dźwięk: Generalnie (jak wszystkie tego typu kondensatory miedziane) Jantzen Audio Amber Z-Cap ma ładny realizm brzmienia, bardzo przekonujący w sposobie, w jaki przedstawia wokale i instrumenty akustyczne. Amber Z-Cap jest niezwykle neutralny, nic się nie wyróżnia (w pozytywny sposób), więc pogrupowałbym go z innymi bardzo neutralnymi kondensatorami miedzianymi, jak Duelund RS i Audyn True Copper Max. Nie tak dynamiczny jak Rike Audio S-Cap ani tak bogaty i soczysty jak Jupiter i Duelund CAST Cu-Sn, po prostu neutralny środek drogi, który uważam za bardzo przyjemny podczas słuchania szerokiej gamy muzyki każdego rodzaju przy dobrej jakości nagrań. W zasadzie kondensatory foliowe z miedzi można podzielić na dwa obozy, jeden całkowicie neutralny, drugie o nieco większym „charakterze” w brzmieniu. Audyn Cap True Copper Max, Duelund RS, Jantzen Audio Amber Z-Cap i Miflex KPCU-01 uznałbym za bardzo neutralne. Wszystkie modele Jupiter, seria Duelund CAST, Rike Audio Q-Cap mają nieco więcej charakteru lub koloru. To od Ciebie zależy, który kondensator pasuje do Twojego systemu i który najlepiej sprawdzi się w Twoim systemie!

Amber

Mundorf MCap MKP 250V/400V/650VDC - 3%

Dane techniczne: „Mundorf MCap to wysokiej jakości kondensator z metalizowanego polipropylenu. Staranność zachowana podczas produkcji ma na celu zagwarantowanie stałej wysokiej jakości oraz minimalnych tolerancji elektrycznych i mechanicznych. Praktycznie bezindukcyjna konstrukcja i niski współczynnik stratności MCap dają bardzo „szybki” kondensator. Używany przez Audiodata, Sonus Faber, Lumen White i wiele innych.

Dźwięk: Mundorf MCap jest trochę lepszy niż Intertechnik MKP QS. Nic ekstremalnego, ale zauważalne, zwłaszcza jeśli wszystkie kondensatory w twojej zwrotnicy to MCap. Nieco żywsza i lepiej wysterowany niż Audyn Cap MKP-QS z nieco większą otwartością średnicy. Mundorf MCap jest dostępny w trzech różnych wartościach VDC (250/400/630VDC). Wydaje się, że wraz ze wzrostem wartości VDC słychać większe oddzielenie poszczególnych instrumentów (na przykład skrzypiec zmasowanych), tym głębszy jest rozmiar obrazu i wzrasta ilość drobnych szczegółów. Różnice są bardzo małe i nie ma absolutnie żadnej zmiany w balansie tonalnym, wszystkie mają ten sam charakter. W niektórych rodzajach muzyki w ogóle nie słyszałem żadnych różnic, ale przy wysokiej jakości nagraniach na wysokiej jakości systemie słychać było względne różnice - nic szokującego, ale przez większość czasu zauważalne. Także te względne różnice dało się odróżnić dopiero przy przełączaniu A-B między tymi trzema kondensatorami.

Mcap

Mundorf MCap EVO OIL 450VDC - 3%

Dane techniczne: „MCap EVO OIL doskonale łączy charakterystykę brzmieniową MCap EVO z zaletami akustycznymi kondensatorów impregnowanych olejem. Ponadto jego dodatkowe opakowanie oraz nadruk w kolorze czerwono-metalicznym nadają odpowiednią jakość wygląd i dotyk”.

Dźwięk: Kompaktowo zbudowany Mundorf MCap EVO Oil to duży krok naprzód w stosunku do podstawowego MCap EVO Aluminium i tak naprawdę jest moim osobistym faworytem z trzech typów EVO, chociaż jego droższy brat, EVO Silver Gold Oil, nadal świetnie się sprawdza, przewiewny detal z najwyższej półki. Uważam, że MCap Evo Oil spisuje się szczególnie dobrze na wokalach, głosy męskie i żeńskie wychodzą dobrze oddane i stosunkowo naturalnie brzmiące z pewnym bogactwem. Instrumenty dęte (mosiądz lub drewno) również brzmią przekonująco z Mundorf EVO Oil, wydają się mieć dla nich naturalną nutę. Głębia obrazu to kolejna mocna cecha EVO Oil, chociaż nie dorównuje wysokim poziomem gamy Supreme firmy Mundorf. Podsumowując, MCap EVO Oil wydaje się być najlepszym kondensatorem z serii EVO, chyba że lubisz muzykę fortepianową - wtedy lepiej wybrać MCap EVO Silver Gold Oil zdobywa wiele punktów za czystość na najwyższym poziomie. Jaśniejszy niż Intertechnik Audyn Cap Plus, który kosztuje mniej więcej tyle samo, ale jednocześnie nie jest tak pełny. EVO Oil lubi być mieszany z Jantzen Audio Superior Z-Caps, lekko jasna natura EVO Oil dobrze łączy się z bardzo neutralnym i przestrzennie brzmiącym Superior Z-Cap. Na przykład w przypadku kondensatorów z serii średniotonowych o dużej wartości: zmieszanych w około jednej trzeciej Jantzen Audio Superior Z-Cap i dwóch trzecich Mundorf MCap EVO Oil, razem tworzą dobrze wyważone, bogate i przestrzenne połączenie za rozsądną cenę.

Evo oil

Dayton Audio DMPC 250 V - 5%

Dane techniczne: "Kondensatory MKP Dayton Audio serii DMPC - nadają się do szerokiej gamy zastosowań. Są idealne do stosowania w zwrotnicach kolumn głośnikowych lub jako bypass dla niespolaryzowanych elektrolitów o dużej wartości. Również dobry wybór jako kondensatory sprzęgające w torze sygnałowym wzmacniaczy mocy audio i przedwzmacniaczy."

Dźwięk: Bardzo dobry podstawowy kondensator do zwrotnicy z którym zyskujesz przejrzystość i przestrzenność. Dość neutralny, z nieco ciepłym przekazem. W porównaniu do standardowego Mundorfa M-Cap obraz stereo jest nieco większy. Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Mogę polecić ten kondensator, jeśli masz napięty budżet i chcesz zmienić swoje elektrolity na coś lepszego.

DMPC

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies. Klikając „Akceptuję wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich typów plików cookies, w tym cookies statystycznych i reklamowych. Klikając „Odmawiam” wyrażasz zgodę na stosowanie wyłącznie plików cookies niezbędnych do prawidłowego działania strony. Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Akceptuję wszystkie